Algemene nazorg

Het is belangrijk dat u weet wat u na uw behandeling kunt doen om uw gebit optimale zorg te bieden. Zo weet u precies wat u kunt verwachten. Op deze pagina vindt u daarom informatie over nazorg die in het algemeen geldt na een tandartsbehandeling.

Pijnbestrijding na de verdoving

Wanneer de plaatselijke verdoving is uitgewerkt (na twee tot drie uur), kunt u te maken krijgen met napijn. Gelukkig is deze pijn goed te bestrijden met de pijnstillers die de tandarts u heeft voorgeschreven. Let wel op dat u de bijsluiter goed doorneemt en de voorgeschreven dosering niet overschrijdt.

Wat te doen bij een zwelling?

Het is mogelijk dat uw wang of lip dik wordt als gevolg van een ingreep. Hoewel dit een normale reactie is, kunt u de zwelling verminderen door dit gebied te koelen. Bijvoorbeeld met een icepack of een washandje met ijsklontjes. Tot twee uur na de behandeling heeft dit nut. Na drie tot vier dagen na de behandeling neemt de zwelling vanzelf af. Het is ook mogelijk dat een bloeduitstorting ontstaat. In dat geval blijft uw wang wat langer dik en verkleurt deze. Dit is echter geen ernstige situatie: u hoeft zich geen zorgen te maken.

Neem contact op met ons voor persoonlijk advies.